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Ist nicht ganz richtig, wenn du die Internals von deine "StandanderGB" Dauscht beipspiel alles Vollmetall und ein guten Tuning Motor, dann kann deine GB sorgar 12V Akkus Paken, habe selber ein mit den Passenden Teilen.

 

Gruß Greffetikill

Wenn mich nicht alles täuscht und mir nicht nur Müll erzählt wurde, bringt der 11.1V LiPo effektiv mehr als der 12V NiMH

hab sie bislang nicht aufgemacht und habe es auch nicht vor , da bislang nichts kaputt ist . jedoch verlasse ich mich auf der aussage das " Die verstärkten Metallzahnräder arbeiten hervorragend mit dem High Torque Motor zusammen "

 

Soweit ich weiß , hat ein 7,4 ca. soviel Power wie ein 9,6 ^^also ist der 11,1 logischer weise über 12v >

Was hat das mit der Spannung zu tun?

Nagut, bei KWA würde ich auch sagen, dass das hält, aber bei irgendwelchen Klonen zerlegt man sich alles bei 10.8V aufwärts

Also kann ich bedenkenlos weiter mit 11,1 V spielen bei der KWA ? Sonst bestell ich mir gleich am Montag neue fürs kommende Wochenende

Das ist ganz einfach Physik, habe sleber LiPo Akkus und man kann die Spannung nachmessen. Und das Stimmt nicht das ein LiPo mehr spannung als ein NIMH Akku.

 

Und es ist auch ganz logisch: Wenn du nur die "Gears" austauschst ist ja klar das, dass nix bringt.

 

Ich für mein Teil habe sogut wie alles an meiner GB getauscht da mir die Billig schrott teile so oder so nicht gerecht werden können.

 

Das einzige wo ich dir rechte gebe ist das LiPos auf der Dauer ihre Spannung schön gleich bleibend ist. Wenn du aber ein Mosfet so wie ich verbaut hast kannst du sorgar 16V oder mehr ranklemmen. Dass machen dann aber die Sicherung und die Kabel nicht mit.

 

MfG Greffetikill

Ich habe immer noch nichts ausgetauscht , also kann ich damit bedenkenlos spielen oder bekomm ich damit probleme ?

Kann man leider nicht ganz genau sagen, mein kolege hatte ein VFC HK 416 für 450€ gekauft und die internals sind der letzte dreck! Dazu müssten wir wissen was an deinen Teilen PLatste ist und was MEtal!

HU Unit is ABS -.-' aber ist trotzdem sehr gut

Wie sieht es mit Nozzel aus, den Piston und den Motor?

 

Hu-Unit ist eig egal. Oder wie siehtes mit CylinderHead aus?

Oder der Cylinder?

 

MfG Greffetikill

Möchte sie nicht aufmachen ^^ Ist ja alles heile daher nicht von nöten . Ich werd mal Google durchforsten .

Hoffe du kannst gutes English ;)

:

The internals are really where the KWA shines. It is marketed as being LiPO ready, and that’s not an exaggeration. One of my friends remarked that any high-end AEG is technically LiPO ready, but the KWA will last longer than any other stock AEG on LiPO, and possibly longer than even a heavily upgraded AEG. I want to remark that the differences are pretty subtle, and my camera is unfortunately not good enough to show them, so this section will be somewhat sparse when it comes to pictures. If reading lots of text bores you, suffice it to say that this gearbox is as good or better than the legendary Systema PTW gearbox. So, let’s take a closer look at the gearbox.

The Motor

The first thing that I want to mention with respect to the internals is that the motor is a powerful high-torque motor, which is more than capable of driving the stock 400 fps spring. The wiring, as I mentioned earlier, is heavy gauge, although the clips on the motor are relatively weak, like on all motors. Let’s take a look at the gearbox proper.

The Gearbox Shell

The gearbox itself is a heavily reinforced Version 2 gearbox. More, it’s actually reinforced in the front, where the major stress occurs. Other so-called reinforced gearbox shells are not reinforced in the front where it actually matters. The KWA gearbox is a few millimeters thicker. You’ll also note that it sports 8mm and 9mm metal bearing bushings, which are perfect for durability and for a high rate of fire (ROF) setup—can anyone say 11.1V LiPoly… The gearbox is made out of durable metal, and frankly looks pretty imposing. Unlike the G&G, for instance, the screws are actually on the appropriate side, and look durable, although the heads do not appear to be reinforced.

Inside The Gearbox

Upon opening up the gearbox, I want to first remark that it is nicely greased and shimmed. Oftentimes, you’ll see either a dry gearbox, or else so much grease that some shoots out into the hopup with every shot, which ruins your accuracy. The KWA techs have done a pretty decent job.

The switch assembly and anti-reversal latch are relatively standard upgrade quality V.2 parts, although the switch assembly contacts are nice and clean and look a bit thicker to handle the higher voltage. The cylinder looks very clean and the inside does not have any burrs to impede compression. The spring guide is solid looking metal with bearings to reduce friction from the rotation of the spring. So far, so good. But now we begin encountering the features that set the KWA apart from it’s competitors.

The Piston

The piston, for starters, appears to be a polycarbonate piston, with reinforcement around the last 4 teeth of the piston. It looks to be capable of supporting up to an M150, although in my opinion, the stock M120 is more than good enough. I was a bit surprised not to see reinforcement on all of the teeth, but it’s certainly solid enough to do the trick. But, it doesn’t look like anything particularly special, and I’d expect to see it strip teeth on a LiPO. So, the question is why it doesn’t. The answer is that the gears are a good bit different, which reduces the strain. The piston head is made out aluminum.

The Gears

The sector gear in particular has thicker teeth than is usual for, say, a Systema or Guarder reinforced gear set. The wider teeth are really nice because they spread out the stress. By way of demonstration, press your finger against a piece of paper held spread out by a friend. Chances are that your finger will break through. However, press against a similar piece of paper with your palm using the same amount of force, and it will probably not break. The wider surface area spreads out the stress, thus preventing the piston from stripping teeth. This is a great innovative feature to see, and is a very nice move by the KWA designers and techs. The gears are made out of what seems to be high-grade carbon steel that has been cold tempered or differentially quenched for a harder and more resilient gear. The gears are probably my favorite part of this gun; it’s such a simple bit of physics that hasn’t been exploited until now.

The Nozzle

The air seal nozzle is also different, and does not appear to be compatible with aftermarket parts. However, it looks solid, and has a great seal, so I’m not really worried about it. Compression is very good, although I might try replacing the O-ring on the piston with a Viton O-ring, since I’ve heard that they’re more reliable than the rubber. Overall, the internals on this gun are amazing. This is easily the best gearbox I’ve seen outside of possibly the Systema PTW gearbox.

 

 

evtl. übersetze ich es mal selbst in gutes deutsch wenn ich morgen abend dazu komme

Hört sich nicht schlecht an, aber der Piston ist aus Plastik, da würde ich doch etwas GEld in ein mit MetalZahn besetzen Piston investieren. Und das Nozzel scheint auch aus Plasik zu sein. MIt den Gears hast du warscheinlich keine Probleme.

Achja, der Motor hört sich auch nicht schlecht an!

Hmm muss mal schauen wie ich das am besten mache , hab nicht die Nerven dazu das alles selbst umzubauen bzw. Büchsenmacher anquatschen der Ahnung von Softairs hat ...  Aber danke schonmal für die Hilfe . Werde jetzt erstmal mit 11,1 V Lipo spielen und ab August mit dem ersten Gehalt gleich vorsichtshalber ein paar 7,4 Lipos besorgen ;)

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